SvenskaFans och Hockeysverige i ny tv-satsning: ”Riktar oss till de inbitna fansen”

Hockeyvärlden kokar just nu. SHL och HockeyAllsvenskan snurrar för fullt och ovanpå detta väntar snart en NHL-premiär. Därför lanserar Traveas Sports Media (SvenskaFans.com och FanTV) tillsammans med Newsme (Hockeysverige.se och eliteprospects.com) i dag en gemensam satsning på websänd hockey-TV. Projektet heter Powerplay och har en räckvidd på över en halv miljon hockeyälskare i veckan.

”SvenskaFans, FanTV, Hockeyseverige och Eliteprospects delar både målgrupp och en kärlek för hockey. Vi kände att det saknades ett riktigt initierat TV-format för de allra mest passionerade hockeynördarna och ville erbjuda ett sådant. Powerplay riktar sig inte till de sporadiskt hockeyintresserade som ser några matcher om året och vaknar till när det är derby eller VM. Vi riktar oss till de riktigt inbitna hockeyfansen”, säger Mathias Resare, Digital Chef för Traveas Sports Media.

En timme varannan vecka under hela säsongen kommer två av landets mest populära hockeyredaktioner leverera hockey-TV ”av nördar, för nördar”. Precis som en riktig hockeymatch är programmet fördelat över tre perioder om 20 minuter med möjlighet till både straffar och övertid.

”Vi har länge letat efter rätt koncept för att inkludera egen video i vårt erbjudande, och det här samarbetet passar perfekt för vår nisch. Våra besökare ser, läser och lever hockey dagligen och därför måste

Läs mer här: SvenskaFans och Hockeysverige i ny tv-satsning: ”Riktar oss till de inbitna fansen”

kommentarer